den 9 november 2018 16:00

Ergoff har avtal med SKL Kommentus på arbetsstolar

Ergoff – nu hjälper vi offentlig sektor att MÅ BRA PÅ JOBBET!
Nu kan alla verksamheter som är anslutna till SKL Kommentus Inköpscentral gällande möbler och inredning välja arbetsstolar och produktrelaterade tjänster ur Ergoffs breda sortiment. Ramavtalet löper över 2 år med möjlighet till förlängning ytterligare 2 år. Det är första gången Ergoff är med i denna upphandling och vi är otroligt glada och stolta över att få vara en del av detta avtal.

Vi har sedan 1995 arbetat aktivt med att hjälpa såväl företag som individer att skapa rätt förutsättningar för att Må bra på jobbet. Vi är fast övertygade om att det behövs kunskap om människokroppen och människors beteende för att kunna hitta rätt produktlösning.

– Nu kan vår kompetenta personal bestående av bl.a. sjukgymnaster, beetendevetare, arbetsterapeuter m.m. även få möjlighet att hjälpa medarbetare i den offentliga sektorn, säger VD Hanna Larsson.

Arbetsstolar – hållbarhet
Den kategori som Ergoff vunnit heter ”Arbetsstolar”. SKL Kommentus har valt att i upphandling lägga stor vikt vid och ha hög kravställning på kvalité och miljö, vilket vi från Ergoffs sida naturligtvis välkomnar.

– Att som leverantör vara en del i att aktivt arbeta med såväl kvalité som miljö ser vi som en självklarhet i vår samtid. Genom att föreslå högkvalitativa produkter i kombination med rätt lösning för den enskilde individen arbetar vi med hållbarhet från två håll, dels i relation till produkten men även i relation till medarbetaren, som får förutsättningar att hålla sig frisk och skadefri på sin arbetsplats, säger Issa Moosavifar, produktchef på Ergoff.

OM ERGOFF

Ergoffs vision är att alla organisationer ska prioritera anpassning av sina arbetsplatser, så att personalen kan arbeta effektivt och må bra på jobbet. Detta är centralt, såväl internt på Ergoff som externt.

Visionen skapades i slutet 1995 av Ergoffs grundare, Per-Arne Nilsson, som har en bakgrund i idrottsvärlden. Bland meriterna finns rollen som landslagstränare i skridsko under 1984–1991, med Tomas Gustafsons båda OS-guld i Calgary 1988 som höjdpunkt. Studier i ”idrottsbiologi” vid Norges Idrettshögskole ledde till att han tidigt fick ett ihållande intresse och engagemang för människans arbetsförmåga, såväl inom toppidrott som i yrkeslivet.

I dag är vi c:a 35 anställda över hela landet och jobbar målmedvetet vidare med att leva upp till vår vision.